Wersja archiwalna 2015-12-17 09:53:41
Magnuszew 15-12-2015
ZP.272.17.2015
ZAWIADOMIENIE O ODRZUCENIU OFERTY I UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA
Dotyczy zamówienia : Odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Magnuszew
Działając na podstawie art 93 ust 3 Pzp Wójt Gminy Magnuszew informuje, że prowadzone postępowanie unieważnia na podstawie art.93 ust.1 pkt.4 cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Zamawiający odrzuca ofertę firmy Przedsiębiorstwo Produkcyjno Usługowo Handlowe „RADKOM” Sp.z o.o, 26-600 Radom, ul.Witosa 76 , która pismem z dnia 11.12.2015 poinformowała, iż kwota wpisana w ofercie jest nieprawidłowa, błędnie policzona - art. 89 ust.4 i 6 zawiera rażąco niską cenę, zawiera błędy w obliczeniu.
Wartość zamówienia najtańszej oferty tj.33480 x 12m-cy = 401.760,00zł przewyższa kwotę 360.000,00zł ogłoszoną podczas otwarcia ofert na sfinansowanie zamówienia.
Wykaz wykonawców którzy złożyli oferty:
Przesiębiorstwo Produkcyjno Usługowo Handlowe „RADKOM” Sp.z o.o, 26-600 Radom, ul.Witosa 76:
I. Odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Magnuszew cena brutto 20.840,05zł/m-c,
II. Usługa najmu samochodu Śmieciarki od Zamawiającego wraz z obsługą cena brutto 17.500,00zł/m-c,
III. cena brutto ogółem (poz.I – poz.II) x 12 m-cy = 40.080,00zł,IV. Kryterium środowiskowe: zobowiązuje się
TONSMEIER WSCHÓD Sp.z o.o, 26-600 Radom, ul.Wrocławska 3 -
I. Odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Magnuszew cena brutto 37.137,69zł/m-c,
II. Usługa najmu samochodu Śmieciarki od Zamawiającego wraz z obsługą cena brutto 17.000,00zł/m-c,
III. cena brutto ogółem (poz.I– poz.II) x 12 m-cy = 241.652,28zł, IV. Kryterium środowiskowe: zobowiązuje się
KONSORCJUM FIRM: ATK Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Recykling, 26-600 Radom, ul.Chorzowska 3 – Lider, Ekola Sp.z o.o, 26-600 Radom, ul.1905 Roku 47 lok.14
I. Odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Magnuszew cena brutto 33.480,00zł/m-c,
II. Usługa najmu samochodu Śmieciarki od Zamawiającego wraz z obsługą cena brutto 17.000,28zł/m-c,
III. cena brutto ogółem (poz.I – poz.II) x 12 m-cy = 197.756,64zł, IV.Kryterium środowiskowe: zobowiązuje się
Od niniejszej decyzji przysługują środki ochrony prawnej, których procedury określono w ustawie z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych - dział VI "Środki ochrony prawnej".
ZP.271.17.2015
Magnuszew dn. 07-12-2015r.
WYJAŚNIENIA ZWIĄZANE Z TREŚCIĄ SIWZ Nr 2
Dotyczy przetargu: . Odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Magnuszew
Działając na podstawie art. 38 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2007 r. nr 223, poz. 1655 ze zm.) Zamawiający informuje:
Pytanie
W formularzu ofert wykonawca ma podać cenę za usługę najmu śmieciarki.
II. Usługa najmu samochodu Śmieciarki od Zamawiającego wraz z obsługą (brutto nie niższa niż 17000,00zł/m-c):
cena netto.....................zł/miesiąc, cena brutto.........................zł/m-c, podatek VAT............................%
Jaka jest stawka podatku VAT na usługę najmu śmieciarki?
Odpowiedź: Stawka podatku VAT – 8% - jako najem pojazdu służącego do zbiórki i odbioru odpadów komunalnych wraz z obsługą.
ZP.271.17.2015
Magnuszew dn. 04-12-2015r.
WYJAŚNIENIA ZWIĄZANE Z TREŚCIĄ SIWZ Nr 1
Dotyczy przetargu: . Odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Magnuszew
Działając na podstawie art. 38 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2007 r. nr 223, poz. 1655 ze zm.) Zamawiający informuje:
Pytania
1. Czyim obowiązkiem (Wykonawcy czy właściciela nieruchomości) jest wyposażenie nieruchomości w pojemniki do zbiórki zmieszanych odpadów komunalnych? Jeśli jest to obowiązek właścicieli nieruchomości, to czy Wykonawca będzie zobowiązany umożliwić im dzierżawę lub sprzedaż wspomnianych pojemników.
2. W czyjej gestii jest organizacja i prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych?
3. Jakiej pojemności maja być pojemniki, które Wykonawca dostarczy do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych?
Odpowiedzi:
Ad.1. Wyposażenie nieruchomości zabudowanych i niezabudowanych w pojemniki jest obowiązkiem właścicieli nieruchomości. Zakup lub dzierżawę wspomnianych pojemników Wykonawca może prowadzić Wykonawca.
Ad.2. Organizacja i prowadzenie PSZOK jest w gestii Zamawiającego.
Ad.3. Punkt PSZOK winien być wyposażony w pojemniki w zależności od potrzeby zbieranej frakcji tj.np.papier, szkło, plastik - 1,1m3, odpady wielkogabarytowe - powyżej 10m3. Pojemniki muszą spełniać wszelkie normy związane z przechowywaniem poszczególnych rodzajów odpadów.
Wójt Gminy
Marek Drapała
Ogłoszenie
Odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Magnuszew
Numer ogłoszenia: 175941 - 2015; data zamieszczenia: 30.11.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Magnuszew , ul. Saperów 24, 26-910 Magnuszew, woj. mazowieckie, tel. 48 6217105, faks 48 6217025.
- Adres strony internetowej zamawiającego: magnuszew.pl
- Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie przewiduje się dynamicznego systemu zakupów
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Magnuszew.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie gminy Magnuszew, na których zamieszkują i nie zamieszkują -wszystkie nieruchomości na których wytwarzane są odpady- mieszkańcy, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 28 listopada 2014r o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 17 stycznia 2015r poz.87). Szacunkowa ilość odpadów przewidzianych do zbiórki i transportu wynosi 800 Mg/12 miesięcy. Obszar Gminy Magnuszew wynosi 140 km kw, w skład Gminy Magnuszew wchodzi 33 miejscowości. Według danych z Ewidencji Ludności w listopadzie 2015r. gmina liczy 6975 mieszkańców liczba nieruchomości zamieszkałych na stałe - 1500 liczba nieruchomości zamieszkałych czasowo dz.let. - 1000 liczba nieruchomości niezamieszkałych - 70 w tym - szkoły 5 - Ośrodki Zdrowia 2 - Zakłady pracy 10 - sklepy 24 - cmentarze 3 - zakłady usługowe 24 - oczyszczalnie ścieków 3 Powyższe dane o ilości osób zamieszkałych mogą ulec zmianie na skutek ruchu ludności. Liczba nieruchomości zamieszkałych może w niewielkim stopniu ulec zmianie w wyniku oddania do użytku i zamieszkania nowych budynków lub wyludnienia. Uwaga: Warunkiem uczestnictwa w postępowaniu jest najem przez Wykonawcę samochodu Śmieciarki Zamawiającego wraz z pracownikami obsługi ..
II.1.5)
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających |
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00-2, 90.51.20.00-9, 90.51.31.00-7, 90.53.30.00-2.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 5000, 00zł
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
jest wpisany do rejestru działalności regulowanej Gminy Magnuszew b) posiada zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu i zbierania odpadów, wydane przez właściwy organ zgodnie z ustawą o odpadach c) posiada wpis do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska zgodnie z ustawą o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym d) posiada aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych lub gotowość przyjęcia odpadów komunalnych przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów. Miejsca odzysku lub unieszkodliwiania odpadów o których mowa wyżej powinny spełniać warunki określone w ustawie z dnia 14 grudnia 2012r. O odpadach i ustawie z dnia 28 listopada 2014r o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 17 stycznia 2015r poz.87).
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca winien wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie , wykonał lub wykonuje usługi polegające na odbieraniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, w tym: 2 usługi, z których każda była wykonana lub jest wykonywana w sposób ciągły przez okres 12 miesięcy i które to usługi obejmowały odbiór odpadów komunalnych o masie co najmniej 800 Mg.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Wykonawca zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. (Dz. U. 2013, poz. 122) w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości musi posiadać sprzęt niezbędny do realizacji zamówienia, lub przedstawić pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału w tym minimalne wymagania: W posiadaniu podmiotu odbierającego odpady komunalne powinny znajdować się, conajmniej dwa pojazdy spełniającymi normę emisji spalin co najmniej EURO IV lub równoważną: jeden pojazd przystosowany do odbioru odpadów komunalnych zbieranych selektywnie bez funkcji kompatybilną o ładowności co najmniej 16 m3, jeden pojazd przystosowane do odbierania odpadów komunalnych z funkcją kompatybilną o ładowności co najmniej 16 m3 Wykonawca musi zapewnić zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku (Dz. U. 2013, poz.122) w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości odpowiednie usytuowanie i wyposażenie bazy magazynowo- transportowej.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na potwierdzenie spełniania warunku Wykonawca zobowiązany jest złożyć oświadczenie z art. 22 ust. 1 Ustawy Pzp (zał. do SIWZ -przykładowa propozycja). Powyższy warunek udziału w postępowaniu oceniany będzie wg kryterium spełnia/ nie spełnia na podstawie treści złożonego przez Wykonawcę oświadczenia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na potwierdzenie spełniania warunku Wykonawca zobowiązany jest złożyć oświadczenie z art. 22 ust. 1 Ustawy Pzp (zał. do SIWZ -przykładowa propozycja). Powyższy warunek udziału w postępowaniu oceniany będzie wg kryterium spełnia/ nie spełnia na podstawie treści złożonego przez Wykonawcę oświadczenia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
- inne dokumenty
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Gminy Magnuszew. 2. Numer rejestrowy wydany przez przez Głównego Inspektora Środowiska za zbieranie zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego zgodnie z ustawą z dnia 29 lipca 2005r. (Dz.U. Nr 180 poz. 1495 ze zmianami) 3. Zezwolenie Starosty (właściwego ze względu na miejsce siedziby lub zamieszkania Wykonawcy) na prowadzenie działalności w zakresie zbierania odpadów i zezwolenie na przetwarzanie odpadów, wydane na podstawie art.41 ust. 1,2 i 3 pkt 2) ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. O odpadach (Dz.U. 2013.21) 4. Umowę (lub promesę jej zawarcia) z przedsiębiorcą prowadzącym działalność w zakresie recyklingu odpadów zgodnie z ustawą o odpadach (Dz.U. 2013.21) - na odbiór odpadów segregowanych, 5. Umowę (lub promesę jej zawarcia) z Regionalną Instalacją Przetwarzania Odpadów Komunalnych
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 98
- 2 - kryterium środowiskowe - 2
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zamawiającemu przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w następujących przypadkach: gdy Wykonawca nie rozpoczął wykonywania usługi w pełnym zakresie objętym umową: wszczęte zostało postępowanie upadłościowe w stosunku do Wykonawcy, rozpoczęto likwidację firmy Wykonawcy, Wykonawca stracił uprawnienia do wykonywania działalności objętej umową, Wykonawca zaniechał realizacji umowy, tj. w sposób nieprzerwany nie realizuje jej przez kolejnych 7 dni kalendarzowych, Wykonawca pomimo uprzednich, pisemnych, co najmniej dwukrotnych zastrzeżeń ze strony Zamawiającego nie wykonuje usług zgodnie z postanowieniami umowy lub w istotny sposób narusza zobowiązania umowy. W przypadkach określonych w kodeksie cywilnym; W razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy mogą być dokonywane wyłącznie w formie pisemnie sporządzonego aneksu podpisanego przez obie strony. Zmiana postanowień w zawartej umowie może nastąpić w następujących przypadkach: a) zmian dokonanych na wniosek Zamawiającego, b) zmiany stawki podatku VAT, c) gdy zmiany treści umowy są korzystne dla Zamawiającego d)Zmiana prawa miejscowego w zakresie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ugmagnuszew.bip.org.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy, Saperów 24, 26-910 Magnuszew,.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.12.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy, Saperów 24, 26-910 Magnuszew, Pokój nr 8.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
do pobrania:
SIWZ z załącznikami - 17_siwz_odpady_komunalne_na_2016.docx
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Malinowska Alicja
- Data udostępnienia w BIP: 2015-12-17
- Informacja zaktualizowana przez: Malinowska Alicja
- Data ostatniej aktualizacji: 2015-12-17 09:53:41
- Liczba odsłon: 453
- wróć do wersji akturalnej
- Historia dokumentu: