Wersja archiwalna 2013-11-28 14:59:01


Magnuszew 2013-11-21

 

PROTOKÓŁ

Sporządzony na okoliczność przeprowadzenia postępowania w trybie ustawy o zamówieniach publicznych – przetarg nieograniczony poniżej wartości mniejszy od kwot ogłoszonych na podstawie  art.11 ust.8.

 

Zamawiający: Urząd Gminy Magnuszew, 26-910 Magnuszew,

 

Przedmiot zamówienia: Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym

 

Kryterium: cena  - 100%

 

Termin otwarcia ofert: 20 listopad 2013 godz.1015

 

Termin wykonania zamówienia  –od  01-01-2014r do 30-12-2014r.

 

Zgłoszono oferty:

 

Lp.

Nazwa wykonawcy

Adres Wykonawcy

Cena brutto ogółem

Ocena

1

Poczta Polska SA Biuro Klienta Biznesowego i Instytucjonalnego , Rejon Sprzedaży Radom

26-607 Radom, ul.Malczewskiego 5

96 938,35

100

 

W prowadzonym postępowaniu : Na świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym od 01 stycznia do 31 grudnia 2014r

 

Komisja wnioskuje:

Spełnia warunki określone siwz i jest jedną ofertą w tym postępowaniu - Poczta Polska SA Biuro Klienta Biznesowego i Instytucjonalnego , Rejon Sprzedaży Radom, 26-607 Radom, ul.Malczewskiego 5 - cena brutto ogółem 96 938,35zł


 

Magnuszew dn. 18-11-2013r.

 

WYJAŚNIENIA ZWIĄZANE Z TREŚCIĄ SIWZ Nr 2

 

Wyjaśnienie Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia - dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Zakup usług pocztowych nr ogłoszenia 235219 – 2013.

Działając na podstawie art. 38 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2007 r. nr 223, poz. 1655 ze zm.) Zamawiający wyjaśnia, co następuje:

 

Pytanie 1

Czy Zamawiający dopuszcza zmiany cen jednostkowych w poszczególnych pozycjach wpisanych przez Wykonawcę w Formularzu cenowym, w sytuacji spowodowanej zmianami cen tych pozycji, zgodnie z przedłożonym przez Wykonawcę dokumentem zatwierdzającym te zmiany przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej lub w sposób dopuszczony przez Prawo pocztowe ? Jeżeli tak to czy Zamawiający doda stosowne zapisy do treści SIWZ.

 

Pytanie 2

Czy w przypadku wyboru oferty Zamawiającego przewiduje wprowadzenie zmian w umowie m.in. w zakresie uszczegółowienia świadczenia usług przez Wykonawcę, w tym wskazania aktów prawnych na podstawie, których świadczone będą usługi oraz wprowadzenia załączników regulujących kwestie prawidłowego opracowania i nadania przesyłek ?

Pytanie 3

W związku ze zmiana zapisu zawartego w załączniku nr 1 do SWIZ pkt. 1, czy Zamawiający przewiduje wykreślenie zapisu w pkt. 5 „Wykonawca zobowiązany jest do odbioru przesyłek pocztowych przygotowanych przez Nadawcę. Miejscem odbioru korespondencji są siedziba Zamawiającego od poniedziałku do piątku w godzinach 14:00 – 15:00.”

Pytanie 4

W związku z wejściem z dniem 1 stycznia 2013 ustawy Prawo Pocztowe (Dz. U. z 2012 r. poz 1529) zniesiony został obszar zastrzeżony przyznany Poczcie Polskiej S.A. tj. obejmujący przyjmowanie, przemieszczanie i doręczanie przesyłek do 50g, w związku z powyższym czy Zamawiający dopuszcza wykreślenie z treści SIWZ zapisów dot. podziału przesyłek do i powyżej 50 g, wprowadzenie przedziałów wagowych obowiązujących w Poczcie Polskiej S.A. oraz dostosowanie Zał. nr 1 formularz ofertowy (formularz cenowy) do umowy w powyższym zakresie.

Pytanie 5

Czy Zamawiający może doprecyzować – podać wymiary Gabarytów A i B przesyłek zamieszczonych w Zał. nr 1 formularz ofertowy (formularz cenowy).

Odpowiedzi:

Odp.1. §11 w zał. Nr 3 do SIWZ otrzymuje brzmienie:

Zmiany, odstąpienie od umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.

  1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy mogą być dokonywane wyłącznie w formie pisemnie sporządzonego aneksu podpisanego przez obie strony.
  2. Zmiana postanowień w zawartej umowie może nastąpić w następujących przypadkach:

a) zmian cen wskutek zmian zatwierdzonych przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

b) zmiany stawki podatku VAT,

c) gdy zmiany treści umowy są korzystne dla Zamawiającego.

Odp.2. Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

Odp.3. Tak.

Odp.4. Tak.

Odp.5. Zgodnie z definicja jak w cenniku powszechnych usług pocztowych w obrocie krajowym.


Numer ogłoszenia: 239441 - 2013; data zamieszczenia: 13.11.2013

OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.

Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 235219 - 2013 data 07.11.2013 r.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Gmina Magnuszew, ul. Saperów 24, 26-910 Magnuszew, woj. mazowieckie, tel. 48 6217105, fax. 48 6217025.

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić:

  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: IV.4.4.
  • W ogłoszeniu jest: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.11.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Magnuszewie, ul. Saperów 24, 26- 910 Magnuszew, pok.nr 8 sekretariat..
  • W ogłoszeniu powinno być: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.11.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Magnuszewie, ul. Saperów 24, 26- 910 Magnuszew, pok.nr 8 sekretariat..



Odpowiedź na zapytania Nr 1


Magnuszew, dn. 13.11.2013




Sprawa: Pytania do SIWZ – nr ogłoszenia 235219 – 2013


Pytanie 1

Czy Zamawiający prowadząc postępowanie na zakup usług pocztowych wymaga, aby realizacja przedmiotowych usług realizowana była w oparciu o powszechnie obowiązujące akty prawne a w szczególności ustawy z dnia 23 listopada 2012 roku. Prawo pocztowe ( Dz. U. Z 2012 r. poz.1529 a nie jak wskazano w SWIZ ustawy z dnia SIWZ ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r. - Prawo pocztowe ( Dz. U. Z 2008 r. Nr 189, poz. 1159 z późn. zm. ), oraz

  • ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego ( Dz. U. Z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.) oraz obowiązujących przepisów wykonawczych,

  • ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja podatkowa ( Dz. z 2012 r., poz. 749 z późn. zm.),

  • ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego ( Dz. U. Nr 43, poz. 296 z późn. zm. ),

  • rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 13 października 2003 r. w sprawie reklamacji powszechnej usługi pocztowej w zakresie przesyłki rejestrowanej i przekazu pocztowego (Dz. U. Z 2003 r. poz. 1795 z późn. zm.),

  • rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 9 stycznia 2004 r. w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych (Dz. U. Z 2004 r. poz. 34 z późn. zm.), które powinni spełniać Wykonawcy.

  • Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 29 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych przez operatora wyznaczonego (Dz. U. Z 2013 r. poz. 545),

  • regulaminy usług operatorów pocztowych wydane w oparciu o ustawę Prawo pocztowe?

Realizacja usług pocztowych powiązana jest ściśle z przepisami powszechnie obowiązującymi. Dotyczy to form doręczeń, terminów doręczeń, procesów reklamacyjnych i odszkodowawczych.


Odpowiedź:

Zamawiający żąda, aby zamówienie wykonywane było zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w zakresie przedmiotowego zamówienia.


Pytanie 2

W załączniku nr 1 do SIWZ – opis przedmiotu zamówienia, Zamawiający określa, że przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie dostarczania i odbioru z siedzib Urzędu Gminy Magnuszew przesyłek pocztowych, natomiast ani we wzorze umowy ani w formularzu cenowym Zamawiający nie wskazuje tej usługi. Jednocześnie nadmieniam, że usługa odbioru przesyłek z siedziby klienta jest usługą płatną. Cena naliczania jest wg cennika za świadczenie usługi Poczta Firmowa obowiązującego na dzień nadania przesyłek.


Odpowiedź: W załączniku nr 1 jest cytat „ świadczenie usługi, polegającej na odbiorze i przewozie przesyłek wraz z dokumentami nadawczymi. Przesyłki będą dostarczane przez Zamawiającego do punktu nadawania przesyłek Wykonawcy w miejscowości Magnuszew. „


Pytanie 3

W załączniku nr 3 SIWZ § 7 – Prosimy o doprecyzowanie, na jakich zasadach ma odbywać się potwierdzenie wykonywania przez upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego?


Odpowiedź: Poprzez poświadczenie na fakturze wykonania zamówienia wg zasad cenowych określonych w formularzu cenowym ( i w oparciu o książkę nadawczą zamawiającego oraz kopię przyjętych zwrotów ) .



Pytanie 4

Czy w załączniku nr 3 SIWZ § 8 zamawiający dopuszcza doprecyzowanie jakiego rodzaju miała być specyfika do faktury oraz zapisów sposób wystawienia i zapłaty za fakturę VAT

  1. faktury VAT z tytułu należności wynikających z realizacji niniejszej umowy, wystawiane będą w terminie do 7 dni od zakończenia okresu rozliczeniowego,

  2. należności wynikające z faktury VAT, Nadawca regulować będzie przelewem na konto wskazane na fakturze w terminie 14 dni od daty jej wystawienia. Na przelewie Nadawca zobowiązany jest określić tytuł wpłaty „wpłata za fakturę VAT nr ….........., umowa nr …....”

  3. za dzień zapłaty przyjmuje się dzień uznania rachunku bankowego Poczty,

  4. za nieterminowe regulowania należności Wykonawca naliczać będzie odsetki w wysokości ustawowej. Jeżeli wykonawca nie dostarczy faktury VAT co najmniej 7 dni przed terminem płatności, na pisemny wniosek Zamawiającego, odsetki będą liczone po upływie 7 dni od daty dostarczenia faktury,

  5. w przypadku zalegania przez Nadawcę z płatnościami, przez okres dłuższy niż 21 dni od wskazanego w pkt 2 terminu zapłaty, usługi będą realizowane z zastosowaniem formy opłaty z góry, począwszy od następnego okresu rozliczeniowego. Przez opłatę z góry należy rozumieć opłatę w całości wniesioną przez Nadawcę, bezgotówkowo, poprzez polecenie przelewu, w terminie wcześniejszym niż dzień nadania przesyłek, z zastrzeżeniem pkt 6)

  6. postanowienia pkt 5) nie dotyczą:

    a) przesyłek rejestrowanych zwracanych przez Nadawcę po wyczerpaniu możliwości ich doręczenia / wydania odbiorcy;

  7. powrót do formy płatności z dołu nastąpi po uregulowaniu zaległych należności wraz z ustawowymi odsetkami, począwszy od następnego okresu rozliczeniowego.”


Odpowiedź: Treść § 8 zamawiający pozostawia bez zmian. Przez zapis – specyfikacja należy rozumieć ścisłe określenie realizacji zamówienia co do rodzaju, ilości, wagi i gabarytu.


Pytanie 5

Czy Zamawiający przewiduje możliwość odstąpienia od zapisu zawartego w § 9 Załącznika nr 3 do SIWZ a dokładnie od zapisu „ Zamawiający obciąży Wykonawcę karami umownymi za nieuzasadnione odstąpienie przez Wykonawcę od umowy w wysokości 10 % wynagrodzenia umownego brutto określonego w ofercie za usługi, od wykonania których odstąpiono. Wykonawca upoważni zamawiającego do potrącenia naliczonych kar umownych z wynagrodzenia Wykonawcy. Zamawiający zastrzega sobie prawo dochodzenia odszkodowania uzupełniającego przewyższającego wysokość kar umownych, do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody na zasadach ogólnych kodeksu cywilnego.”


Odpowiedź: Nie przewiduje.


Pytanie 7

Prosimy o doprecyzowanie w formularzu cenowym kolumny 6 „Rodzaj/ waga przesyłki wykonawcy” oraz kolumna 7 gabaryt przesyłki Wykonawcy.


Odpowiedź: W zamieszczonym formularzu cenowym kolejno kolumny posiadają treść, 1. Lp, 2. rodzaj przesyłki, 3. waga przesyłki, 4. gabaryt przesyłki Zamawiającego, 5 ilość sztuk przewidzianych przez zamawiającego, 6. cena jednostkowa brutto, 7. wartość brutto.


Pytanie 9

Czy Zamawiający dopuszcza zmianę w załączniku nr 1 do SIWZ punktu 13 „W przypadku nieobecności adresata przedstawiciel wykonawcy postąpi z przesyłkami zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym z ustawą Prawo pocztowe, Regulaminem usług pocztowych Wykonawcy, KPA, KC oraz KK.”

Odpowiedź: Dopuszcza się zmianę w załączniku nr 1 do SIWZ pkt 13.

Punkt 13w załączniku do SIWZ otrzymuje brzmienie 13.1)„W przypadku nieobecności adresata przedstawiciel wykonawcy postąpi z przesyłkami zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym z ustawą Prawo pocztowe, Regulaminem usług pocztowych Wykonawcy, KPA, KC oraz KK, z zastrzeżeniem, jak w pkt.2,  13.2) w przypadku przesyłek podatkowych oznaczonych odpowiednim formularzem nadania przesyłki dodatkowo obowiązują przepisy ordynacji podatkowej.”


Pytanie 10

W związku z zadanymi pytaniami czy Zamawiający przewiduje przedłużenie terminu na składanie ofert.


Odpowiedź: Przedłuża się termin składania ofert ustalając termin, jak niżej:

1)Termin: do dnia 20 listopad 2013 r., do godz. 10.00.

Oferty złożone po terminie będą zwrócone niezwłocznie Wykonawcom.

2) Miejsce i termin otwarcia ofert:

Miejsce:

Urząd Gminy w Magnuszewie, ul. Saperów 24,26- 910 Magnuszew, pokój nr 2

Termin:

Dnia 20 listopad 2013 r., godz. 10: 10.



Ogłoszenie

Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym
Numer ogłoszenia: 235219 - 2013; data zamieszczenia: 07.11.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Magnuszew , ul. Saperów 24, 26-910 Magnuszew, woj. mazowieckie, tel. 48 6217105, faks 48 6217025.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: magnuszew.pl
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie przewiduje się dynamicznego systemu zakupów

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przesyłki będą dostarczane przez Zamawiającego do punktu nadawania przesyłek Wykonawcy w miejscowości Magnuszew. Szacunkowa wartość zamówienia - 70 000zł.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 64.10.00.00-7.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: nie pobiera się

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający w tym zakresie wymaga, aby wykonawca był operatorem świadczącym usługi pocztowe, o których mowa w ustawie z dnia 12 czerwca 2003r. - Prawo pocztowe (Dz.U. z 2008r. Nr 189, poz. 1159 z późn. zm), Powyższy warunek udziału będzie oceniany na podstawie złożonego wraz z ofertą zezwolenia na wykonywanie działalności pocztowej, o którym mowa w art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 12 czerwca 2003r. - Prawo pocztowe (Dz.U. z 2008r. Nr 189, poz 1159 z późn. zm),

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający żąda oświadczenia o spełnieniu warunków, zgodnie ze wzorem oświadczenia stanowiącym Załącznik do niniejszej SIWZ.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający żąda oświadczenia o spełnieniu warunków, zgodnie ze wzorem oświadczenia stanowiącym Załącznik do niniejszej SIWZ.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający żąda oświadczenia o spełnieniu warunków, zgodnie ze wzorem oświadczenia stanowiącym Załącznik do niniejszej SIWZ.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, Zamawiający żąda oświadczenia o spełnieniu warunków, zgodnie ze wzorem oświadczenia stanowiącym Załącznik do niniejszej SIWZ.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ugmagnuszew.bip.org.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Magnuszewie, ul. Saperów 24, 26- 910 Magnuszew,.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.11.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Magnuszewie, ul. Saperów 24, 26- 910 Magnuszew, pok.nr 8 sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie




do pobrania
SIWZ - 20_poczta.doc
Informacje o dokumencie:

[Liczba odsłon: 2476062]

przewiń do góry